پاکسازی و جوانسازی پوست در کلبه الهه

پاکسازی و جوانسازی پوست:

پاکسازی و جوانسازی پوست چگونه پوست را جوان کنیم?با افزایش سن، پوست ما به طور طبیعی نرمی و شادابی خود را از دست می دهد. با این حال، تعدادی تغییر ساده در سبک زندگی وجود دارد که می تواند به جوانسازی پوست کمک کند، مانند استفاده از کرم ضد آفتاب و خواب بیشتر. استفاده از ماسک های صورت متشکل از مواد لایه بردار مانند لیمو و چای سبز نیز می تواند به جوانسازی پوست کمک کند.مشاهده خدمات

مرحله اول : استفاده و انجام روتین مراقبت از پوست احیا کننده

1.نوع پوست خود را بشناسید نحوه مراقبت از پوست به نوع پوست شما بستگی دارد. پنج نوع پوست اساسی وجود دارد.

پوست معمولی شفاف است و حساسیت خاصی ندارد.

پوست خشک پوسته پوسته یا زبر است.

هنگام استفاده از برخی محصولات، پوست حساس ممکن است بسوزد یا خارش کند.

پوست مختلط در برخی نواحی خشک و در برخی دیگر چرب است.

2.از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید. با پاک کننده صورت خود را بلند کنید، اما اسکراب نکنید. با آب گرم بشویید و خشک کنید.

اگر متوجه شدید که یک پاک کننده خاص صورت شما را خشک می کند، با مارک های مختلف آزمایش کنید تا زمانی که یکی را پیدا کنید که کارساز باشد. یک شوینده بدون الکل یا عطر با پوست خشک بهترین کارایی را دارد.

اگر پوست چرب دارید، از شوینده های کف کننده بدون چربی و غیر کومدوژنیک استفاده کنید.

برای پوست های حساس، پاک کننده های ضد حساسیت را انتخاب کنید که حاوی مواد افزودنی غیر ضروری نباشد.

پوست خود را بیش از حد نشویید شستشوی بیش از حد پوست شما را خشک می کند. مگر اینکه ورزش می کنید، نباید بیش از یک بار در روز صورت خود را بشویید. صبح صورت خود را با آب ولرم بشویید. در شب از پاک کننده و مرطوب کننده ملایم خود استفاده کنید.

در شب آرایش خود را پاک کنید. آرایش منافذ شما را می بندد و می تواند منجر به آکنه شود. آن را هر شب قبل از خواب با استفاده از یک پاک کننده ملایم بردارید.

پاکسازی و جوانسازی پوست

3.تونر بزنید. تونرهای پوست به جذب چربی و حذف آلودگی کمک می کنند. آنها باید قبل از مرطوب کننده ها استفاده شوند.

با استفاده از یک تونر ملایم بعد از شستشوی صورت خود در صبح و عصر شروع کنید. تونر را روی یک توپ پنبه ای بمالید و به آرامی تونر را به صورت دایره های کوچک روی صورت خود بمالید. این کار را با توپ های پنبه ای جدید تکرار کنید تا زمانی که بعد از اینکه پنبه را به صورت خود زدید دیگر کثیفی روی پنبه مشاهده نکنید.

4.یک لایه بردار اعمال کنید. لایه بردارها سلول های مرده پوست را از بین می برند. آنها باید فقط دو تا چهار بار در هفته استفاده شوند زیرا پوست شما نیاز به زمان برای بازسازی دارد. لایه بردارهای مکانیکی از ذرات ریز و خشن برای جدا کردن لایه بیرونی پوست شما استفاده می کنند. آنها برای پوست های چرب بهترین هستند. لایه بردارهای شیمیایی سرعت گردش سلولی شما را افزایش می دهد تا پوست مرده را از بین ببرد. برخی از لایه بردارهای شیمیایی، مانند آنهایی که غلظت بالایی از ویتامین C دارند، ممکن است برای پوست خشک یا حساس مناسب نباشند .

اگر از لایه بردارهای مکانیکی استفاده می کنید، به آرامی صورت خود را در دایره های کوچک مالش دهید. فشار زیادی وارد نکنید – فقط به اندازه ای که بتوانید سطح ناهموار لایه بردار را احساس کنید.

اگر از لایه‌بردار شیمیایی استفاده می‌کنید، پنج قطره کوچک را روی پوستتان بمالید و بگذارید خیس بخورد. لایه‌بردار را آبکشی نکنید، اما به یاد داشته باشید که بعد از اینکه لایه‌بردار به پوستتان خیس شد، مرطوب‌کننده بزنید.

5.مرطوب کننده بزنید. پوست شما چه نرمال، چه خشک و چه چرب، نیاز به رطوبت دارد. برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست، یک مرطوب کننده بدون روغن انتخاب کنید.

یک مرطوب کننده انتخاب کنید که حاوی SPF حداقل 30 باشد.

پاکسازی و جوانسازی پوست

اگر پوست شما چرب است، به جای کرم، از یک مرطوب کننده مبتنی بر لوسیون غیر کومدون زا استفاده کنید تا از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری کنید.

اگر پوست شما بسیار خشک است، مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که حاوی اسید هیالورونیک و نیاسینامید باشد که هر دو به کاهش از دست دادن آب کمک می کنند. نیاسینامید همچنین می تواند به از بین بردن برنزه شدن صورت کمک کند.

اگر پوست حساسی دارید، مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که حاوی چای سبز، گل رز یا بابونه باشد.

دو بار در روز از مرطوب کننده استفاده کنید: زمانی که از خواب بیدار می شوید و قبل از خواب.

زمانی که پوست شما هنوز مرطوب است، مرطوب کننده را بمالید.

برای بهترین نتیجه هر روز از مرطوب کننده استفاده کنید.

مرحله دوم : استفاده از ماسک های مرطوب کننده

1.یک ماسک پوست عسل و لیمو درست کنید. آب لیمو یک جوان کننده عالی پوست است که به کاهش لکه های پیری کمک می کند. ویتامین C موجود در آب لیمو همچنین به کاهش آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند.

یک لیمو را از وسط نصف کنید و چند قطره عسل را روی قسمت تازه بریده شده بمالید.

لیمو را مستقیماً روی پوست خود بمالید و با حرکات دایره ای ملایم به مدت تقریباً ده دقیقه مالش دهید.

مالش لیمو را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید .

2.یک ماسک مرطوب کننده صورت خیار درست کنید. خیار سرشار از آب و آنتی اکسیدان است که هر دو می توانند به جوانسازی پوست شما کمک کنند .

دو قاشق چایخوری خیار رنده شده را با نصف فنجان ماست مخلوط کنید .

مخلوط را به صورت و گردن خود بمالید و بگذارید بیست دقیقه بماند .

ماسک را با آب گرم بشویید .

ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید

3.یک ماسک لایه بردار پاپایا درست کنید. پاپایا حاوی ویتامین های A، C و E است که همگی باعث لایه برداری و نرمی پوست می شوند .

4.دو قاشق غذاخوری پاپایا را با یک قاشق غذاخوری عسل و ½ قاشق چایخوری آب لیمو مخلوط کنید .

مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید پانزده دقیقه بماند .

ماسک را با آب گرم پاک کنید و با استفاده از آب خنک به صورت خود پایان دهید .

ماسک را یک بار در هفته استفاده کنید .

یک ماسک جوان کننده چای سبز درست کنید. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که می تواند به پیشگیری و ترمیم آسیب های ناشی از نور خورشید کمک کند .

½ قاشق چایخوری آب لیمو را با دو قاشق غذاخوری چای سبز مخلوط کنید .

مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید بیست دقیقه بماند.

ماسک را با آب گرم بشویید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هفت − 1 =